“Iranske muslimer vil lave kritisk film om Bibelen”

‘Når i gør det, gør vi det også’.

Den højreorienterede hollandske politiker Geert Wilders islam-kritiske film ‘Fitna’ kan ikke stå alene, mener den iranske organisation Islam og Kristendom, som nu vil lave en film om de voldelige sider, som Bibelen rummer.

Det skriver Kristeligt Dagblad.

Filmen, ‘Hinsides Fitna’, vil således vise optagelser af kristne prædikanter, der opfordrer til vold i Bibelens navn, og kristne, der udfører kriminelle handlinger i Bibelens navn.

Desuden vil den angiveligt sætte fokus på, at mange kristne, ifølge gruppen bag filmen, beordres til at udøve vold, angribe, brænde kvinder og børn og begå folkemord.

http://avisen.dk/muslimer-vil-lave-kritisk-film-om-bibelen-100408.aspx

Jeg håber inderligt at denne historie ikke har noget på sig. Er Geert Wilders nu blevet vores læremester?

Følger vi Wilders’ sunnah, eller følger vi profetens [Allahs fred og velsignelser være med ham] sunnah? Jeg ved godt hvad jeg foretrækker, men vi lever desværre i en tid hvor sunnah ofte bliver negligeret.

Det er i dag ikke utænkeligt at høre en bror sige:

Akhi, det er jo ikke fard, det er kun sunnah!

Kun? Hvordan kan profetens [Allahs fred og velsignelser være med ham] sunnah omtales med ordet ‘kun’?

Vores elskede leder, den sandfærdige og troværdige Muhammad, den udvalgte [Allahs fred og velsignelser være med ham] sagde:

Den der elsker min sunnah, elsker mig og den der elsker mig vil være med mig i paradis. (Tirmidhi)

Lad os ikke forfalde til Geert Wilders niveau. Propaganda og tilsvining klæder ingen mennesker, og som muslimer burde vi aldrig tage del i den slags.

Allah er Den der giver succes.

5 kommentarer

  1. Helen Latifi said,

    april 10, 2008 hos 6:01 pm

    Pinligt…

    Iraner har det med at flippe ud engang imellem:-/

  2. gess said,

    april 10, 2008 hos 8:36 pm

    As’salamu Aleikum
    Jeg er også inderligt imod at bruge Bibelen som en form for Da’waa, og hvor man paste/copy fra diverse internet sider/bøger.

    Jeg kan ikke huske vores Profet (saw) har gjort lignende, eller hans efterfølgere.

  3. abuskander said,

    april 30, 2008 hos 7:50 am

    Barek Allah feek ya akhi al3aziz jeg kunne ik have sagt det bedre

  4. mohammedjawad said,

    maj 4, 2008 hos 9:28 pm

    @ Helen Latifi

    hvorfor er det pinligt? At iraner elsker deres tro så meget at de vil lave et film der viser biblens fejl? Faktisk Synes jeg det Er COOL hvis de laver Filmen!…jeg overvejer selv at lave et Contra Film, mod Wilders…jeg ved bare ikke hvor jeg skal starte

  5. BB said,

    maj 17, 2008 hos 3:22 pm

    At man elsker Islam så meget, at man bliver nød til at lave en film imod kristendomen?

    Det giver på ingen måde mening.

    Hvordan kan man elske Islam så meget, at man skal lave en film imod andre religioner?

    Jeg tror din begrundelse er noget helt andet😉


Skriv et svar

